fredag 22 februari 2008

Ny start, nytt liv, ny stad.

Mitt liv har tagit en oväntad vändning, och då syftar jag inte enbart på att jag till slut fallet i det bedrövligt brunvattniga bloggträsket, utan på det faktum att min person bytt skepnad. Jag har gått från att vara en ärkestockholmare till att bo i Göteborg. Jag har bytt från metropol till bakgård, från sturehof till o´learys. I alla år har jag förbannat Göteborg och det folk som bor där, men sedan står jag där helt plötsligt som en invånare, en sillstrypare, en go jävla gubbe. Detta är en vändning som kan förbrylla de flesta men nu när det ändå skett så tänkte jag att jag lika gärna kan börja blogga. Blogga om hur det är att vara en utomjording i Göteborg och allt vad det innebär. Jag välkomnar er att följa mig, min framfart och mina tankar. Om ni har tur så får ni kanske också en liten, liten inblick i in bland mina känslor.

Inga kommentarer: